Tele-Hå Radio TV

Kundsupport

031 - 10 03 20

Inga produkter tillagda!

Lägg en produkt i varukorgen så ser det lite roligare ut här ;)

Varukorg

0 kr

Allmänna köpvillkor

1. Köp

Alla beställningar görs online på tele-ha.se och bekräftas ut av Tele-Hå via e-post till kunden.

2. Priser

Alla priser som visas på tele-ha.se kan anges antingen inklusive eller exklusive moms. Detta ändras längst uppe till vänster på hemsidan. Förvald inställning är att priser visas inklusive moms. Det pris som anges för en produkt när en beställning godkänns av kunden påverkas inte av eventuella framtida prisändringar. Det innebär t.ex. att om Tele-Hå tvingas höja priset på en produkt som ingår i en beställning så betalar kunden fortfarande det lägre priset som gällde vid beställningen.

3. Betalning

Tele-Hå erbjuder för närvarande kortbetalning med Visa eller Mastercard. Säker betalning med kort Din onlinebetalning är säkrad genom att Tele-Hå använder betalningstjänster från Nets (www.nets.se) samt SE banken. Nets system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av Nets och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Att betalningen sker på en säker sida kan du se genom att adressen på betalsidan börjar med https:// samt att det visas ett hänglås i nedre högra hörnet av din browser. Tele-Hå har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. Nets stödjer också 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på Internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan betalningen godkänns. I samarbete med Nets AB hanterar Tele-Hå era kortbetalningar. Tele-Hå följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. Vi belastar kortet/kontot först i samband med att varan levereras. Inga kortuppgifter lagras. ALLA bedrägeriförsök kommer att polisanmälas!

Köpvillkor Klarna Faktura:

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

• Få alltid hem varan innan du betalar
• Betalningstid - alltid 14 dagar
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
• Ladda ner dina fakturor från klarna.se
• Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 30 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Vid avbokning av färdigbehandlad order tillkommer en avgift på 100,00 kr.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Köpvillkor Delbetala från 50 kr/mån:

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

• Få alltid hem varan innan du betalar
• Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
• Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
• En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
• Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
• Vid avbokning av färdigbehandlad order tillkommer en avgift på 100,00 kr

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

4. Fraktkostnader

Vi skickar fraktfritt inom Sverige. Vid outhämtat paket/försändelse debiteras kunden den faktiska kostnaden för frakten (tur & retur) & hantering. Vid retur står kunden för den faktiska fraktkostnaden både tur & retur.

5. Leveranstid

Om varan finns i lager är leveranstiden normalt 2-3 arbetsdagar för mindre försändelser. Överstiger paketets dimensioner 150x50x50 cm är normal leveranstid 3-5 dagar (1-3 dagar för företag). Produkter som vi lagerför skickas normalt samma dag som beställning godkänts av Tele-Hå.

6. Garantier

Tele-Hå har 2 års garanti på samtliga produkter (undantaget är vissa högtalare samt förbrukningsvaror som t ex. lampor till en projektor där tillverkarnas garantitid gäller). Detta innebär att fel som uppstår inom 24 månader och fanns vid leveransen (dvs. fabrikationsfel) åtgärdas kostnadsfritt för kunden av Tele-Hå. Tele-Hå har rätt att reparera produkten tre (3) gånger eller byta den mot en ny av samma modell. Tele-Hå lämnar längre garanti på passiva högtalare från följande tillverkare: Canton (5 år), HECO (5 år), Magnat (5år), Bose (2 år på elektronik, 5 år på passiva högtalare). För projektorer gäller respektive leverantörs pixel- och lampgaranti.

7. Service

Service sker hos respektive leverantörs auktoriserade verkstad, kontakta Tele-Hå för mer information. Fraktkostnaden till serviceverkstaden står kunden för, verkstaden står för retur- frakten. OBS! Om apparat som skickats för service inte uppvisar något fel, så kallad PUA (Provad Utan Anmärkning) förbehåller vi oss rätten att ta ut de faktiska kostnader som verkstaden och Tele-Hå har haft för att undersöka och transportera produkten. OBS! Vid transport måste produkten vara ordentligt emballerad, företrädesvis med originalemballage för att garantera att produkten ligger ordentligt skyddad. Tele-Hå ersätter inga skador som uppkommit pga. bristande emballage!

8. Ångerrätt

Vid köp via hemsidan har kunden 14 dagars ångerrätt. Har kunden hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, har vi rätt att dra av en skälig summa för att återställa produkten till dess ursprungliga skick. Fraktkostnaden för att skicka tillbaka produkten till Tele-Hå står kunden för. Om produkten har betalats av kunden måste Tele-Hå betala tillbaka summan inom 14 dagar efter det att produkten mottagits av Tele-Hå. Öppet köp gäller ej produkter som tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel. Vid köp av sådan specialtillverkad produkt kommer Tele-Hå att kontakta kunden för ett skriftligt avtal. Länk till Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (www.riksdagen.se)

9. Reklamationer

Vid alla typer av reklamationer ska Tele-Hå kontaktas innan någon produkt skickas av kunden.

10. Produktinformation

Den produktinformation som anges vid varje produkt baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Tele-Hå försöker alltid hålla produktinformationen uppdaterad men kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är du osäker på något om produkten så kontakta i första hand Tele-Hå och i andra hand tillverkaren. De omdömen som finns i produktexterna är antingen tillverkarens, testarens eller Tele-Hå. Dessa omdömen är subjektiva och det är inte säkert att köparen kommer att tycka likadant. Omdömena kan inte användas som ett argument för att häva ett köp.

11 Force majeure

Om leverans hindras, försvåras eller försenas på grund av omständighet som ligger utanför vår kontroll har vi rätt att häva ordrar utan påföljd.